Arhiva vesti i dešavanja u 2013.

Arhiva vesti i dešavanja u 2013.


decembar 2015. godine.

Ovako bi izgledao novi Zakon o radu

>

 

>

 

Ovako je izgledao štrajk upozorenja u Zajecaru

>

 

>

 

>

 

Najnovije važne vesti!!!

 

Clanovi sindikata „Nezavisnost“ i svi zaposleni u JKP „Vodovod“ Zajecar 25.12.2013.godine održace ŠTRAJK UPOZORENJA u trajanju u od sat vremena u periodu od 11h – 12h.

Ovaj štrajk je iznudeno sredstvo zbog nepoštovanja Kolektivnog ugovora u preduzecu i ne isplacenih zarada kao i umanjenje prava zaposlenih, obzirom da drugi nacini sindikalnog delovanja i pozivanje na socijalni dijalog nisu dali nikakve efekte, sindikati i zaposleni u JKP „Vodovod“ Zajecar odlucili su se na ovakav korak.

Njihovi zahtevi su da se isplate zaostale zarade i ispoštuje Kolektivni ugovor u preduzecu. Zabrinjavajuce je da zaposleni u JKP „Vodovod“ Zajecar koji obavljaju esecijalnu delatnost na ovaj nacin zahtevaju ostvarivanje svojih prava zagarantovanih pozitivnim zakonskim propisima.

Pozivamo sve naše clanove i sva povereništva clanice GS JSKD NEZAVISNOST da svojim kolegama upute podršku i pokažu solidarnost, jer ono što se dešava u JKP „Vodovod“ Zajecar sutra se može desiti u svakom komunalnom preduzecu u Srbiji.

 

______________________________________________________________________________________________

Beograd 19.decembar.2013.

Održana je zajednicka konferencija za štampu UGS NEZAVISNOST i SSSS povodom pokretanja Javne rasprave o predlogu novog nacrta Zakona o radu.
Na konferenciji je još jednom obrazloženo zbog cega ovakav zakon ne donosi dobro ni zaposlenima, ni penzionerima, a ni onima koji sutra treba da zasnuju radni odnos.
Novi Zakon o radu urušava i smanjuje prava zaposlenih i ni na koji nacin nece omoguciti novo zapošljavanje vec samo otpuštanje i podizanje socijalnih tenzija i haosa u Srbiji.

Zajednicki stav je da se kompletno odbaci Zakon o radu kao i to da se sve zakazane Javne rasprave (Novi Sad, Kragujevac i Beograd) bojkotuju. Ovakav zakon treba sve da nas podigne i motiviše u proteste kako bi se sprecilo njegovo donošenje.

>

__________________________________________________________________________________________________

VAŽNE VESTI

Za sve clanove GS JSKD NEZAVISNOST

Ministarstvo rada, zapošljavanja i socijalne politike pokrenulo je aktivnosti oko javne rasprave i prezentacije nacrta Zakona o radu (NOVOG ZAKONA O RADU) oglušivši se na sve sugestije predloge, inicijative reprezentativnih sindikata u Srbiji.

Zakazane su javne rasprave sa sledecim terminima i sledecim gradovima:

  1. NOVI SAD – 20.DECEMBAR. 2013. u regionalnoj Privrednoj komori Novog Sada (Narodnog fronta 10, II sprat) u periodu od 11h – 14h

 

  1. KRAGUJEVAC – 23.DECEMBAR 2013. regionalna Privredna komora Kragujevac (ulica dr. Zorana Đindica 10, V sprat) u periodu od 11h – 14h

 

  1. BEOGRAD – 26.DECEMBAR 2013. Palata Srbije (sala Srbije) Bulevar Mihajla Pupina 2 u periodu od 11h – 14h

Poražavajuca je cinjenica da se forsira novi Zakon o radu, kao osnov za privredni rast Srbije i bolji standard gradana kao i vecu zaposlenost, a prenebregava se da novi Zakon o radu umanjuje postojeca prava zaposlenih, a odredena prava cak i brišu. O Socijalnom dijalogu i poštovanju procedure po kojima se Zakoni donose, nema ni govora  a postavlja se pitanje „Koje Ministarstvo treba da bude nosilac i predlagac Zakona, da li Ministarstvo rada ili Ministarstvo privrede?“.

Kako nam novi Zakon sigurno nece doneti „svetlo“ Granski sindikat javnih saobracajnih i komunalnih delatnosti „Nezavisnost“ obaveštava sve svoje clanove i clanove UGS NEZAVISNOST, da se navedeni datumi u što vecem broju okupe na lokacijama koje su navedene i na taj nacin iskažu svoj protivljenje ovako pogubnom Zakonu.

Stalno moramo ukazivati jer je ocigledno da nece da nas cuju i zbog toga potvrdujemo poruku koju smo poslali NIŠTA O NAMA BEZ NAS.

Sindikalna braco i prijatelji vidimo se u Novom Sadu, Kragujevcu i Beogradu.

____________________________________________________________________________________________

 

ZABRANA ZAPOŠLJAVANJA

 

            Narodna skupština Republike Srbije donela je Zakon o izmenama i dopunama Zakona o budžetskom sistemu (Sl.glasnik RS br. 108/13) koji je stupio na snagu 06.decembra 2013.godine.

            U proceduri usvajanja nisu uvaženi argumenti KOMDEL-a navedeni u formi Amandmana, cija je suština bila da se iz dejstva Zakona izuzmu svi korisnici javnih sredstava medu kojima I javna komunalna preduzeca, koji nisu ukljuceni u konsolidovani racun trezora I kao takvi ni na koji nacin ne uticu na javnu budžetsku potrošnju.

            Ovim Zakonom (clan 27e, stavovi 34-38) propisana je zabrana zasnivanja radnog odnosa sa novim licima radi popunjavanja slobodnih, odnosno upražnjenih radnih mesta koja ce trajati do 31.decembra 2015.godine.

            Zabrana se odnosi na sve korisnike javnih sredstava u koje, u smislu ovog zakona, spadaju I javna komunalna preduzeca, a u primeni je od 07.decembra 2013.godine (naredni dan od dana stupanja na snagu).

            Pored ove zabrane, Zakonom je propisano da kod korisnika javnih sredstava ukupan broj zaposlenih na odredeno vreme zbog povecanog obima posla, lica angažovanih po ugovoru o delu, ugovoru o privremenim i povremenim poslovima, preko omladinske i studenske zadruge I lica angažovanih po drugim osnovama ne može biti veci od 10% ukupnog broja zaposlenih.

            Ovo drugo ogranicenje primenjivace se od 01.marta 2014.godine

            Za nepoštovanje ovih odredbi clanom 103b Zakona priprecene su visoke novcane kazne i to: za korisnika javnih sredstava u iznosu od 500.000 do 2.000.000 dinara, kao I za odgovorno lice korisnika javnih sredstava u iznosu od 30.000 do 2.000.000 dinara.

            Zakon predvida sledece izuzetke:

1.         Prvi izuzetak propisan je stavom 35 po kome ce korisnik javnih sredstava moci da zasnije radni odnos sa novim licima, ali samo uz salgasnost tela Vlade, na predlog nadležnog ministarstva, odnosno drugog nadležnog organa, uz predhodno pribavljeno mišljenje Ministarstva.

2.         Drugi izuzetak iz stave 37 korisniku javnih sredstava dozvoljava mogucnost da angažuje više od 10% od ukupnog broja zaposlenih, po osnovu rada na odredeno vreme, angažovanje po ugovoru o delu, ugovoru o privremenim I povremenim poslovima, preko omladinske i studenske zadruge I drugim osnovama, ali takode uz salgasnost tela Vlade, na predlog nadležnog ministarstva, odnosno drugog nadležnog organa, uz predhodno pribavljeno mišljenje Ministarstva.

Vlada Republike Srbije je Zakonom obavezana da najkasnije u roku od 15 dana od stupanja na snagu Zakona (do 21-og decembra 2013.godine) donese akt kojom ce se urediti postupak za pribavljanje salgasnosti.

            Do donošenja akta Vlade, obzirom da je vec otpocela primena stave 34, nijedan korisnik javnih sredstava nece ni imati mogucnost da na zakonit nacin zasnuje radnih odnos sa novim licem.

 

 

___________________________________________________________________________________

05.decembra.2013.godine u hotelu "Albo" održan je Okrugli sto i Seminar okviru Projekta GS JSKD NEZAVISNOST „UNAPREĐENJE KAPACITETA SINDIKATA ZA UCEŠCE U PROCESU RESTRUKTURIRANJA JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZECA“. Okruglom stolu su prisustvovali clanovi sindikata "Nezavisnost" iz okruga Bora, Seminaru su prisustvovali i predstavnici nadležnih ministarstava, Ministarstvo privrede, Ministarstvo gradevinarstva i urbanizma.

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

22.novembra.2013.godine u Medija centru u Beogradu održana je Konferencija u okviru Projekta GS JSKD NEZAVISNOST „UNAPREĐENJE KAPACITETA SINDIKATA ZA UCEŠCE U PROCESU RESTRUKTURIRANJA JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZECA“. Konferenciji su prisustvovali predstavnici nadležnih ministarstava, Ministarstvo privrede, Ministarstvo gradevinarstva i urbanizma, nezavisni eksperti, prof. dr. Mahmud Bušatlija i prof. dr. Petar Đukic, predstavnici KOMDEL-a Lazar Krnjeta i Bratislav Vuckovic kao i glavni poverenici Sindikata „Nezavisnost“ u komunalnim preduzecima.

>

 

>

 

Na Konferenciji su prezentovani rezultati i analiza istraživanja koji su sprovedeni preko upitnika u 100 sindikalnih povereništava u preduzecima ovog statusa koji prezentuju položaj samog preduzeca, broj zaposlenih saznanja sindikalnih predstavnika o procesu restrukturiranja komunalnih preduzeca i primene Zakona o javno privatnom partnerstvu, socijalno ekonomski položaj zaposlenih kao i videnja primene restrukturiranja preduzeca ovog statusa.

>

 

Tokom diskusije svih ucesnika konstatovano je da su te delatnosti od javnog – opšteg interesa i da su komunalna preduzeca opterecena raznim problemima od neadekvatnih (zastarelih) sredstava za rad cena komunalnih usluga koja sigurno nije tržišna, organizacije posla koja je uzrokovana kvalifikacionom i starosnom strukturom i mnogim drugima. Ujedno je zakljuceno da se krajnje ozbiljno mora razmotriti kako položaj samog preduzeca tako i zaposlenih odnosno da se krajnje svesno, odgovorno i racionalno u narednom periodu tražiti optimalno rešenje za sve navedene probleme u kome mora aktivno i ravnopravno da uzme ucešce i Sindikat.

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

_________________________________________________________________________________________

AKTIVNOSTI GS JSKD NEZAVISNOST

13.11.2013.godine predsednik i potrepdsednik GS JSKD NEZAVISNOST, Milan Simic i Nebojša Tasic su zajedno sa Odborom poverenika sindikata „Nezavisnost“ JKP „Mediana“ u Nišu obišli radnu jedinicu Javna higijena. Tom prilikom su na zboru sa zaposlenima iz ovog sektora, a koji obavljaju izuzetno teške poslove, cišcenje i sakupljanje otpada, istaknuti problemi zaposlenih u ovom sektoru a posebno na kvalitet zaštitne opreme na radu. Ovom prilikom Sindikat je svojim clanovima iz ovog sektora obezbedio i donirao adekvatnu obucu koja je primerena uslovima rada u kojima se radi. Na ovaj nacin Sindikat je skrenuo pažnju i pokazao da se shodno pozitivno zakonskim propisima zaposlenima mora obezbediti adekvatna obuca i odeca koja je prvenstveno uslovima rada koje obavljaju.

>

 

>

 

U okviru realizacije Projekta GS JSKD NEZAVISNOST „UNAPREĐENJE KAPACITETA SINDIKATA U PROCESU RETRUKTURIRANJA JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZECA“ 14.11.2013.godine  u Nišu je održan Seminar kome su prisustvovali poverenici sindikalnih povereništava iz Niša, Zajecara, Leskovca, Aleksinca, Pirota i Prokuplja. Nakon Seminara, održan je Okrugli sto kome su prisustvovali pored predstavnika GS JSKD NEZAVISNOST, predstavnici nadležnih ministarstava, ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike, ministarstvo privrede i ministarstvo gradevinarstva i urbanizma. Znacaj teme je evidentan u najavljenom procesu restrukturiranja javnih komunalnih preduzeca kao i primene Zakona o javno privatnom partnerstvu, a u prilog tome govori da su Okruglom stolu prisustvovali direktori javnih komunalnih preduzeca iz grada Niša,Uprava za komunalne delatnosti grada Niša. Ovaj skup su isparatili lokalni mediji u Nišu.

>

 

>

 

>

 

Koliko je najavljeni proces restruktuiranja znacajan kako za socijalno-ekonomski položaj zaposlenih, tako i za sama komunalna preduzeca i sve gradane govori i cinjenica da su predstavnici GS JSKD dobili poziv da prisustvuju sastanku KOMDEL koji se održavao 15.11.2013.godine u Niškoj Banji i isti su sa zadovljstvom prihvatili. Na pomenutom skupu predsednik GS JSKD je u svom izlaganju potencirao važnost saradnje sindikata, rukovodstva komunalnih preduzeca, lokalne samouprave i resornih ministarstava, kao i važnosti komunalnih preduzeca i komunalnih delatnosti za sve gradane.

>

 

>

__________________________________________________________________________________________

>

 

 

>

 

 

>

 

12.novembar.2013.

Ministar gradevinarstva i urbanizma gospodin Velimir Ilic, kao ministars resnornog ministarstva zaduženog za komunalni sistem RS je dana 29.10.2013.godine reagujuci na zahtev reprezentativnih sindikata u komunalno stambenoj delatnosti Republike Srbije, doneo Rešenje o obrazovanju Posebne radne grupe za izradu Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u oblasti komunalnih delatnosti Republike Srbije.

U radnu grupu su imenovani predstavnici nadležnih ministarstava za ove delatnosti – Ministarstvo gradevinarstva i urbanizma, Ministarstvo privrede, Ministarstvo finansija, Ministarstvo rada, zapošljavanja i socijalne politike i predstavnici reprezentativnih Sindikata na nacionalnom nivou u komunalno stambenim delatnostima Srbije. Predstavnik GS JSKD NEZAVISNOST je dr Zoran Ristic.

12.novembra.2013.godine održan je prvi sastanak navedene Radne grupe što govori i naglašava potrebu brzog delovanja odnosno kontiunirani pregovaracki proces kako bi zaposleni u ovim delatnostima dobili akt koji ce definisati prava zaposlenih na celoj teritoriji Srbije u komunalnim delatnostima.

 

_______________________________________________________________________________________

U okviru realizacije projekta GS JSKD NEZAVISNOST – UNAPREĐENJE KAPACITETA SINDIKATA ZA UCEŠCE U PROCESU RESTRUKTUIRANJA JAVNIH KOMUNALNIH PREDUZECA – koji se realizuje uz podršku fondacije SOLIDARSUISSE 30.10.2013.godine je održan seminar i okgrugli sto u Novom Sadu.

Ucešce u seminaru i okruglom stolu uzeli su kolege iz SSS kao i predstavnici GS JSKD NEZAVISNOST sa teritorije Vojvodine. Tokom diskusije na navedenu temu ucesnici su ukazali na moguce posledice primene donetih zakonskih akata, kao i posledice po zaposlenih, obzirom da je svako komunalno preduzece neka vrsta specifikuma iako je svima osnivac lokalna samouprava. Uvodnicari koji su prezentovali zakonske normative su bili predstavnici nadležnih ministarstava.

Neophodno je da sindikati u preduzecima svesno i odgovorno ucestvuju u navedenom procesu i da svoje kapacitete nacinu organizovanja i funkcionisanja organizuju u skladu sa dešavanjima koja nas ocekuju u narednom periodu.

U okviru ovog skupa održana je konferencija za štampu na kome su prisustvovali lokalni mediji kao i RTV Vojvodina na kojoj je predoceno delovanje i uloga sindikata u procesu restruktuiranja javnih komunalnih preduzeca.  

 

>

 

>

 

________________________________________________________________________________________________________

Danas, 30.10.2013.godine održana je konferencija za štampu SSS i UGS NEZAVISNOST na kojoj je najavljena saradnja i zajednicko delovanje ove dve reprezentativne sindikalne centrale  povodom najave donošenja (sada vec ocigledno) novog Zakona o radu.

Predsednici UGS NEZAVISNOST, Branislav Canak i SSS, Ljubisav Orbovic su naglasili da je ovo „hajducki“ nacin izrade i donošenja Zakona o radu koji je za sve zaposlene krajnje restriktivan a sve na štetu i onako malog broja zaposlenih. Ovakav predlog Zakona suštinski urušava socijalno ekonomski položaj zaposlenih, nedefinisan je i ima alternativa koja ce dodatno stvoriti haos.

Nažalost predlog teksta nije izraden kroz Socijalni dijalog i realnosti u društvu vec kako odgovara pojedinim strukturama u društvu. U prilog tome predsednik UGS NEZAVISNOST, Branislav Canak je naglasio da u istraživanju USID-a od 27 problema koje imaju strani investitori i poslodavci u Srbiji tek na 24-om mestu su problemi zaposlenih i zarada.

Ujedno naglašeno je da treba leciti posledice katastrofalnih privatizacija iz predhotnog perioda koje su sprovedene na nacin svima poznat a cenu toga platili su prvo zaposleni u tim preduzecima, a ne oni koji su sprovodili privatizacije.

Mere Vlade RS koje su donete takode po proceni SSS i UGS NEZAVISNOST ce dodatno osiromašiti radnike i gradane i nece biti efekata koji ce se osetiti u društvu.

U narednom periodu rukovodstvo UGS NEZAVISNOST i SSS ce zajedno delovati, a aktivnosti delovanja definisace se nakon 05.novembra 2013.godine kada ce predstavnici Ministarstva rada prezentovati i obrazložiti tekst nacrta novog Zakona o radu.

Clanovi GS JSKD NEZAVISNOST i UGS NEZAVISNOST su na protestu 27.09.2013. u Beogradu poslali jasnu poruku NIŠTA O NAMA BEZ NAS pa tako se ni novi Zakon o radu nece doneti bez nas samih.

 

_________________________________________________________________________________________________

Beograd 28.oktobar 2013.

SSSS I UGS ZAJEDNO U BORBI ZA ZAŠTITU RADNIKA

Savez samostalnih sindikata Srbije i UGS Nezavisnost postigli su danas dogovor o zajednickim aktivnostima u borbi za zaštitu i unapredenje radnih i socijalnih prava zaposlenih.
Rukovodstva dve reprezentativne sindikalne centrale u Srbiji su se, na sastanku u prostorijama SSSS, dogovorila da zajednicki nastupaju oko izmena i dopuna Zakona o radu i najavljenih izmena drugih sistemskih zakona.
Dva sindikata ce ubuduce usaglašavati stavove i oko aktuelnih ekonomskih mera Vlade Srbije, kao i oko pitanja vezanih za pregovore o prikljucenju Srbije Evropskoj uniji.
U cilju realizacije dogovorenih aktivnosti, bice održana zajednicka konferencija za novinare, u sredu, 30. oktobra, a bice organizovana i dva okrugla stola vezana za ekonomske teme.

 

__________________________________________________________________________________________________

MERE VLADE RS
- Komentar i predlozi aktivnosti –

NACELNI STAVOVI:

Kao i kod tzv. Antikriznih mera iz juna ove godine,  postupak donošenja poslednjih MERA VLADE,  još je jednom potvrdio da u Srbiji ne funkcioniše socijalni dijalog. U javnost se izašlo sa gotovim, finalnim merama (bez prefiksa ''radna verzija'', ''nacrt'' ili ''predlog''), a da, pre toga, nisu izvršene konsultacije (po Zakonu obavezne) sa relevantnim socijalnim partnerima i bez rasprave na Socijalno-ekonomskom savetu Republike.

Umesto rasprave sa, po Zakonu utvrdenim socijalnim partnerima, i u okviru zakonom utvrdenih institucija socijalnog dijaloga, na razgovor (pretpostavljamo i o ovim merama) pozivani su  predstavnici nekih, po kriterijumima sazivaca, ''relevantnih'' sindikata, medu kojima su i oni koji ne zadovoljavaju ni jedan kriterijum reprezentativnosti (broj, kompetentnost i adekvatna infrastruktura, nezavisnost od države i poslodavca, samostalno finansiranje). Istovremeno, kako saznajemo iz sredstava javnog informisanja, to su mere samo vladajuce koalicije ili ministarstava  koja oni vode, bez ikakvih konsultacija sa drugim relevantnim (parlamentarnim) politickim strankama, i , što je posebno važno, nezavisnim EKSPERTIMA !!!!
Od razgovora o merama donetim bez prethdnih konsultacija, sa sasvim nekompetentnim i nerelevantnim sagovornicima, ne može se mnogo ni ocekivati.

KONKRETNE PRIMEDBE:

Pristup predlagaca ovih mera trenutnim problemima u funkcionisanju pravnog i ekonomskog sistema, a posebno funkcionisanju države i njenih institucija u implementaciji  usvojenih strategija i politika razvoja, kao i konkretnih mera za njihovu realizaciju (akcioni planovi, zakonska rešenja... i dr) je neodgovoran i ''pro forme''.
Predložene ranije, ''antikrizne'' i trenutno aktuelne ''mere štednje'' su u javnosti predstavljene kao nešto sasvim novo,  kao da aktuelna vlast do sada nije u svojim rukama imala ni jednu alatku za sprovodenje dogovorene politike, pa ce sada, odjednom, za kratko vreme, moci da sprovedu ono što decenijama nisu ''mogli'' (bolje reci: nisu ni znali ni hteli).
NELOGICNO JE DA SU SE MERE ŠTEDNJE SPROVODILE GAŠENJEM PREDUZECA U RESTRUKTURIRANJU, UZ IZBEGAVANJE ODGOVORNOSTI ZA NEODGOVORNO PARTIJSKO UPRAVLJANJE NJIMA, A SADA OTPUŠTANJEM ZAPOSLENIH U JAVNIM PREDUZECIMA, ODNOSNO SMANJENJEM PLATA ONIMA KOJI OSTAJU, OPET, UZ IZBEGAVANJE TRAŽENJA ODGOVORNOSTI ONIH KOJI SU ZAPOŠLJAVALI SVOJE POLITICKE  ISTOMIŠLJENIKE ILI CLANOVE UŽE I ŠIRE FAMILIJE U TIM PREDUZECIMA.
ISTO TAKO, PROSTO JE NEPOJMLJIVO DA SE STALNO INSISTIRA NA ŠTEDNJI ONIH KOJI IONAKO NEMAJU DOVOLJNO ZA PRISTOJAN ZIVOT, UZ UVERAVANJE DA SE OD NICEGA MOŽE STVORITI  NEŠTO.

Ni jedna iole ozbiljma reforma ne može se bazirati iskljucivo na smanjenju rashoda, vec, pre svega,  na povecanju prihoda, odnosno stvaranju adekvatnih preduslova, povoljnog pravnog, ekonomskog i administrativnog okruženja za veca ulaganja, povecanje konkurentne proizvodnje. Time bi se stvorio BDP iz koga bi se mogla stimulisati rentabilna i izvozno orijentisana proizvodnja, ali i podmiriti svi realni javni rashodi, bez ozbiljnijeg ataka na, ionako nizak nivo usluga koje pruža javni sektor – posebno zdravstvo, obrazovanje, kao i na prava po osnovu PIO, i nizak standard zaposlenih u ovim delatnostima, kao i korisnika prava po osnovu PIO.  Mere nece imati efekta ukoliko privreda ne oživi, zapošljavanje se ne poveca, a cene i inflacija se ne obuzdaju, ekonomskim, tržišnim, a ne administrativnim merama.

U prepoznatljivom maniru nepoštovanja socijalnih partnera i principa socijalnog dijaloga, predlagaci pomenutih mera, te su mere bazirali na izmenama i dopunama zakona (konkretno Zakona o radu, Zakona o PIO i drugih zakona iz korpusa  RADNOG ZAKONODAVSTVA) koje još nisu ni formulisane i o kojima još nije ni pocela zvanicna javna rasprava. To, prakticno, znaci da ih ne zanima šta socijalni partneri misle o izmenama i dopunama ovih zakona, odnosno da njihove stavove i prdloge, ma koliko argumentovani bili, nece ozbiljno ni razmatrati, a kamo li prihvatiti.
Strukturne reforme za unapredivanje poslovnog okruženja, kroz izmene Zakona o radu, Vlada ima nameru da provede pre svega na štetu zaposlenih i to:

  1. otklanjanjem prepreka za zapošljavanje (uvodenje raznoraznih fleksibilnih oblika zapošljavanja u kojima nema ni nagoveštaja sigurnosti za zaposlene) i otklanjanjem prepreka za otpuštanje zaposlenih (apsolutna samovolja poslodavca, bez mogucnosti sindikata da zaštiti zaposlene), što pod znak pitanja stavlja svrhu sindikalnog organizovanja. Pitanje je: gde su tu nacela ratifikovanih konvencija i preporuka MOR-a (87, 98... i dr.) o pravu i slobodi sindikalnog organizovanja ?

 

  1. promenom obracuna zarada i otpremnina – pretpostavljamo da ce predložiti da u utvrdivanju elemanata zarade ne ucestvuju i sindikati, vec da zaradu, u zavisnosti od dobre volje i raspoloženja, ''odokativno'' utvrduje poslodavac, pri cemu ce mu se ostaviti na volju da li da je uopšte i isplati (jer nema sankcija za one koji ne isplacuju zarade i ne uplacuju doprinose za obavezno (zakonom utvrdeno) socijalno osiguranje. Pitanje je: Gde su tu nacela dostojanstvenog rada i preporuke iz revidirane Evropske socijalne povelje?
  2. reformom kolektivnog pregovaranja – ni sada poslodavac nije obavezan da zakljuci kolektivni ugovor, a i tamo gde se zakljuci vrlo se cesto, delimicno ili u potpunosti  ne primenjuje, a sudska zaštita je spora i neefikasna!!! Pitanje je: šta to u sadašnjem sistemu kolektivnog pregovaranja koci ili onemogucava bolji privredni ambijent? I, kakvim izmenama u sistemu kolektivnog pregovaranja ce se to popraviti? Privredni ambijent se, valjda, kreira  osnovnim pravnim i ekonomskim sistemom, a ne kolektivnim pregovaranjem.
  1. problem neformalne ekonomije (sivog tržišta), na koji Sindikat NEZAVISNOST ukazuje više od 15 godina, a koju je država ne samo tolerisala, nego svojim cinjenjem ili necinjenjem, odnosno  odlukama i pojedinim rešenjima STIMULISALA, ''brzo'' rešiti: (citiramo) '' sistematskim merama kontrole, sa nultom tolerancijom za nepoštovanje poreskih obaveza po bilo kom osnovu''. Lepo receno, ali kako verovati, ukoliko je ta ista Vlada, u tom istom trenutku, predložila, a Skupština donela, Zakon kojim potraživanja po osnovu neuplacenih poreza ZASTAREVAJU. Pitanje je: Šta ce to zastareti, ukoliko imamo nultu toleranciju za nepoštovanje poreskih obaveza?

 

 

ZAKLJUCAK:

Sve ono što je Vlada, odnosno predlagac aktuelnih antikriznih i drugih mera – poslednjih mera štednje -  sada, kao ekskluzivne i posebno efikasne mere predložila, BILA JE U OBAVEZI I MOGUCNOSTI DA I DO SADA SPROVODI. Na to su je, godinama, upozoravali i UGS NEZAVISNOST, kroz svoje ucešce u radu tripartitnih organa i radnih tela, prilikom razmatranja konkretnih strateških, programskih i zakonskih dokumenata i akata. Na žalost, naši predlozi i sugestije, bez obzira koliko argumentovani bili, nisu ozbiljno razmatrani niti usvajani. Ništa se nije promenilo niti u poziciji Vlade niti u spoljnim faktorima, što bi sada, garantovalo da ce se ove mere sprovesti, da ce imati pozitivne efekte, a da nece pasti iskljucivo na teret zaposlenih.
Jedino što ce, možda, dati konkretne rezultate, jeste ''kresanje'' budžetskih sredstava po pojedinim ministarstvima. Medutim, to i nije nikakva konkretna mera jer TIH SREDSTAVA I NEMA, planirani prihodi nisu ostvareni. Šta je, onda, prakticno, ucinila Vlada, osim što je konstatovala i ''ozakonila'' postojece stanje. Pri tome, UGS NEZAVISNOST, kao ni ostali reprezentativni sindikati, nisu konsultovani ni kada je donošen Budžet ni kad su, cesto, rasipana sredstva iz njega (subvencije i ostala davanja ''mrtvacima'' – radi socijalnog mira ili politicke podrške aktuelnim vlastima, osnivanje bezbrojnih agencija da bi se udomili razni politicki istomišljenici, opraštanje dugovanja finansijski nedisciplinovanim, ali politicki poslušnim, odnosno podobnim privrednim i drugim subjektima, ...i dr.). Zbog toga je krajnje cinicno sada od nas tražiti da ucestvujemo u preraspodeli necega što nismo delili.

ONO ŠTO SINDIKAT NEZAVISNOST NECE DOZVOLITI JESTE PREBACIVANJE TERETA NA LEĐA ZAPOSLENIH I NA UŠTRB NJIHOVOG, IONAKO, SRAMNO NISKOG STANDARDA, ODNOSNO NECE DOZVOLITI DALJE SMANJENJE PRAVA IZ RADA I PO OSNOVU RADA (realne zarade i druga primanja iz rada, penzije...).
UGS NEZAVISNOST ce, u okviru STRATEGIJE DELOVANJA U 2013. i 2014. godini  (a na taj se period, vecinom, odnose i tzv. antikrizne mere) jasno opredeliti svoje delovanje na ovom planu, a pre svega svoj STAV VEZAN ZA IZMENE ZAKONA O RADU.
OSIM JASNO I NEDVOSMISLENO ISKAZANOG OPREDELJENJA DA NECEMO DOZVOLITI IZMENE ZAKONA KOJE BI ZNACILE SMANJENJE DOSTIGNUTOG NIVOA PRAVA IZ RADA I PO OSNOVU RADA, UGS NEZAVISNOST CE, SVIM RASPOLOŽIVIM SREDSTVIMA SINDIKALNE BORBE, UKLJUCUJUCI I ORGANIZACIJU MASOVNIH PROTESTA, BRANITI PRAVO NA RAD, KAO OSNOVNO LJUDSKO PRAVO, ALI PRAVO NA PRISTOJAN, AKO VEC NE MOZE DOSTOJANSTVEN RAD. PRI TOME, NIKAKO NE PRIHVATAMO DA SE PROBLEM NEZAPOSLENOSTI REŠAVA TAKO DA SE ZAPOSLENIMA KOJI ZA PUNO RADNO VREME DOBIJU MINIMALAC, ILI JOŠ MANJE OD TOGA, POLA TOGA UZME I DA DRUGOME, KAKO BI SE SADAŠNJA STOPA NEZAPOSLENOSTI,  FIKTIVNO, PREPOLOVILA, A, ISTOVREMENO,  STOPA SIROMAŠTVA UDVOSTRUCILA.

Taktika presipanja iz šupljeg u prazno nije ništa novo. To su primanjivale i ranije vladajuce strukture, na koje se svaljuje krivica za sadašnje stanje.
NEMOGUCE JE REŠITI PROBLEME ISTIM MERAMA I METODAMA KOJE SU TE PROBLEME UZROKOVALE. TO JE SAMO GAŠENJE POŽARA, ALI NE I OTKLANJANJE ŽARIŠTA, UZROKA NEGATIVNIH PRIVREDNIH KRETANJA. ODLAGANJE STVARNOG, TEMELJNOG REŠAVANJA NAGOMILANIH PROBLEMA, DOVEŠCE, VRLO BRZO, DO NJIHOVE JOŠ VECE ESKALACIJE.

 

__________________________________________________________________________________________

U okviru projekta GS JSKD NEZAVISNOST
-unapredenje  kapaciteta sindikata za ucešce u procesu restruktuiranja javnih komunalnih preduzeca-
koji se realizuje uz podršku švajcarske organizacije SOLIDAR, u Kragujevcu je danas održan seminar na navedenu temu projekta-

Kragujevac 17.10.2013.godine

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

U okviru projekta GS JSKD NEZAVISNOST
-unapredenje  kapaciteta sindikata za ucešce u procesu restruktuiranja javnih komunalnih preduzeca-
koji se realizuje uz podršku švajcarske organizacije SOLIDAR, u Beogradu je danas održan seminar na navedenu temu projekta-

Seminari su prisustvovali sindikalni predstavnici SSS zaposlenih u komunalno stambenoj delatnosti i GS JSKD NEZAVISNOST iz komunalnih preduzeca sa teritorije grada Beograda.

Seminar su održali predstavnici javnog sektora nemackog sindikata Verdi – Roland Tremper i  Rolf Wiegand.

Na seminaru su izneti  procesi i dešavanja u javno komunalnom sektoru u Nemackoj, aktivnosti i nacini delovanja sindikata, narocito na regionu Berlina.

Poseban akcenat je dat na javno-privatno partnerstvo i položaj zaposlenih. Naglašeno je da primena javno-privatnog partnerstva mora biti što javniji i jasniji i dase u tome sagledaju sve prednosti i sve manjkavosti, kao i to da rok javno-privatnog partnerstva vremenski treba ograniciti.

Veoma je bitno da se izrade i urede KU kako bi se zaposleni zaštitili. Sagledavajuci ovu problematiku i šta javno-privatno partnerstvo donosi svim gradanima neophodno je da sindikati iznalaze alternative kako bi javno privatno partnerstvo u komunalnoj delatnosti održalo kvalitet usluga, optimalne cene i zaposlenost.

Nekontrolisana i ne transparentna primena Zakona o javno privatnom partnerstvu može imati posledice po sve gradane Srbije, a ne samo zaposleni u komunalnom sektoru u Srbiji

Beograd 04.10.2013.godine

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

27.09.2013. Beograd, Trg Nikole Pašica.

Protest Sindikata "Nezavisnost", kampanja DOSTA!

>

 

>

 

>

 

>

 

O B A V E Š T E NJ E 

GRANSKI SINDIKAT JAVNIH SAOBRACAJNIH I KOMUNALNIH DELATNSOTI NEZAVISNOST POZIVA SVOJE CLANOVE I ZAPOSLENE DA IZAĐU NA

PROTEST KOJI SE ODRŽAVA 27.09.2013.GODINE
12. CASOVA – TRG NIKOLE PAŠICA U BEOGRADU
-PROTEST ORGANIZUJU UGS NEZAVISNOST-

ZBOG NAJAVE  DONOŠENJA NOVOG ZAKONA O RADU
ZBOG NAJAVE IZMENA POSTOJECEG  ZAKONA O PENZIJAMA
I DRUGIH ZAKONA BEZ GLASA RADNIKA
KOJI CE ZAPOSLENE TRETIRATI SAMO KAO BROJKE
ZBOG TOGA DA JE PROFIT VAŽNIJI OD RADNIKA
ZBOG TOGA DA JE SVE BITNO, SEM NAS SAMIH
ZBOG TOGA ŠTO SE NEMA SIGURNOSTI I BUDUCNOSTI
ZBOG ZAKONA BEZ PRAVA I PRAVA BEZ ZAKONA

   NIŠTA O NAMA- BEZ NAS
GS JSKD NEZAVISNOST

 

 

U okviru kampanje „DOSTA!“ UGS NEZAVISNOST ovako je bilo u Nišu.
Kolege i koleginice, svi sa istim ciljem i porukom „DOSTA!“, nasmejani, udruženi i uporni.
Idemo dalje kampanja traje

 

 

>

 

 

>

 

 

>

 

 

>

 

 

>

 

 

DOSTA, ALI KAKO?

Prva etapa kampanje DOSTA završena je uspešno, posmatrano iz nekih uglova, cak veoma uspešno. Otkrili smo i neke interne slabosti naše organizacije, ali, ono što smo otkrili, bolje reci, potvrdili, o Srbiji je poražavajuce. 

Srbija je, nažalost, prilicno smušena improvizacija nekolicine privatnih i grupnih interesa, koji kada funkcionišu dopunjujuci se, donekle ublažavaju sliku rasula, ali, kada su makar i malo suprostavljeni, makar i na tren, rezultat je eksplozija haosa cija snaga zavisi od vrednosti sukobljenih interesa. Zbir svih ovih haosa i njihovih povremenih uzajamnih potiranja, pociva na tri stuba prinude, dva klasicna i jedan novi. Klasicni su aparati države sa ustavnim ovlašcenjima primene prinude, ovde nebitno koliko se u kojoj situaciji može naci potrebne legalnosti, a, novi stub cine mediji. Haoticno uredena društva koja obezbeduju svoje funkcije, posebno komunikacije sa svojim clanovima, pretežno uz pomoc ovih stubova,  nikada se i nigde nisu nazivala demokratskim.

Imajuci kao podlogu veštacki izgradene pluralizme, kako sindikalni, tako i politicki, mediji veoma uspešno obavljaju svoju funkciju vršenja prinude na gradane. Ta prinuda je sofisticirana, ali ne zato što su, nedajbože, mediji sofisticirani, vec zato što je ovde sredstvo prinude ili nevidiljvo ili jedva vidljivo. Konacno, pošto je rec o prinudi da nešto znaš ili ne znaš, rezultat toga – politicko, ekonomsko, ideološko, pa cak i opredeljenje pojedinca za odredenu vrstu kulturnih potreba, pojavljuje se kao njegova autohtona odluka. On ne zna da je ona iznudena serijom uskracivanja informacija, njihovog usmeravanja ili iskrivljavanja, on ne zna da mu je subkultura odjednom postala bliža od temeljnih kulturnih vrednosti zato što su mu je mediji predstavili kao dostupniju proizvod i, što je najgore, stalnim ponavljanjem ponude,  kao potrebniji. Sve to zajedno, subkultura, koja vec u sledecoj generaciji postaje neprikosnovena mera, lažni politicki, socijalni i ekonomski pluralizmi, koji vec u prvoj generaciji, dakle, odmah posle puštanja u opticaj, stvaraju osecaj potpune društvene obamrlosti, jer je sve pluralno, pa i beda i ocaj, i kontinuirano širenje jaza izmedu realnog i umišljenog, glavni su sastojci aktuelne srpske tragedije. To znaci da ce srpski politicki pluralizam, zbog ugradenih singulariteta, ko god da osvoji vlast, uvek davati iste vlade, koje opet, dalje, kakve god promene da izvikuju, sebe ili društva, nužno ce sve to završavati uzimanjem svog lika iz ogledala. Pluralizam koji tržišna ekonomija nosi kao glavnu odrednicu, u Srbiji se svodi na pluralno preduzetništvo, koje se, pre ili kasnije, može definisati jedino kao veoma bliska porodica tajkuna i politicara. To. dakle, nije tržište, ali nije ni socijalisticka ekonomija, jer su za to potrebni korporativni, a ne porodicni odnosi. Zato je nebitno da li cete ili necete rekonstruisati vladu, jer, što god da uradite, uvek se vracate na pocetak. Isto je i sa istragama i hapšenjima tajkuna, šta vredi, porodica ostaje na slobodi. Besmisleno je istraživati 24 privatizacije, kada nijedna nije valjala, jer pored kriminala, u procesu privatizacije najveca mana je upravo njen koncept, dakle, to je utkano i u one retke privatizacije u kojima nije bilo kriminalnih radnji.

Iskreno, teško je zamisliti kako bi o ovoj opštoj papazjaniji pisali i profesionalni mediji. Pre bi, a to je, izgleda, bio slucaj u Srbiji, svesno ili nesvesno potonuli u tu papazjaniju i izveštavali iz nje, o njoj, za nju i njenim jezikom. Svako ko ne ispunjava bar jedan od ovih uslova, ne može biti prijatelj, i mediji iz srpske papazjanije jurnuce na njega, cesto ne zarad gazde na cijem povocu trckaraju, vec i zbog sebe, štiteci to tužno okruženje kojem su dozvolili da bude i redakcija i porodica i smisao života. Možda je upravo zbog toga moguce na prste jedne ruke  prebrojati novinare koji su u sindikatu, ali je isto tako moguce na prste jedne ruke pobrojati novinare koji, na ovaj ili onaj nacin, makar i cuteci, nisu clanovi neke stranke.

Svako razuman ce nam posle ovoga reci, pitati nas, pa šta onda, pobogu, tražite, skacite i vi u papazjaniju! Ne možemo, zbog genetike. Tamo negde s kraja osamdesetih i pocetkom devedesetih prošlog veka, kada su opskurni postsocijalisticki kuvari pristavljali lonac da skuvaju ovu nesrecu, mi smo, na vreme iz njega iskocili, baš onda kada su kuvari i kuvarcici poceli da u lonac sipaju krv naših prijatelja, suseda, nepoznatih ljudi i žena koji nam ništa nisu skrivili. Mi se tog lonca i pocetka kuvanja današnje papazjanije dobro secamo i jedino što možemo da radimo je da otreznimo i okupimo što više gradana Srbije, pa da, konacno, ugasimo vatru ispod lonca, a njegov gorki, otužni i neljudski sadržaj prospemo. Moramo sva naša izgubljena radna mesta, sve nedocekane, ili docekane ali neisplacene plate i penzije, sve neostvarene ambicije, karijere, porodice, povezati kao  posledicu ove tragicne nacionalne nesrece zakuvane pre cetvrt veka. 

E, toga nam je dosta, dosta nam je da živimo makar i u senci te nesrece, a kamo li da nam je to jedino što živimo. Zato, DOSTA. Nastavak sledi, pocela je da se prikazuje serija koja govori o nama, za nas, i. što je najvažnije, svako od nas ima važnu ulogu u toj seriji. Zato, recite DOSTA, ugasite televizore i izadite na ulicu.    

 

 

________________________________________________________________________________________

Pogledali smo se u oci, mi gradane, gradani nas. Pet dana niko nije trepnuo, verovali smo jedni drugima zato što smo se razumeli, zato što smo govorili o onim mukama koje guše vecinu gradana Srbije, ogromnu vecinu, zato što smo zajedno tragali za rešenjima i za najodgovornijima od kojih ocekujemo da zasucu rukave i konacno pocnu da rade za nas. Negde precutno, a negde izricito, zajedno sa gradanima, zakljucili smo da cvrsto ostajemo kod sledecih zahteva.

Z A H T E V I

UGS NEZAVISNOST:

1. ZAKON O RADU:

- Umesto najava sramotnih izmena Zakona o radu, urediti radno zakonodavstvo po principima i standardima EU

- Do tada obezbediti poštovanje i punu primenu postojecih zakona

2. ZAKON O ŠTRAJKU:

- Ne dozvoliti izmenu Zakona o štrajku na nacin na koji to traže poslodavci (posebno u vezi regulisanja minimuma procesa rada i lock out-a)

3. USPOSTAVLJANJE SUDOVA RADA:

- UGS NEZAVISNOST su podneli inicijativu za uspostavljanje sudova rada i napisali Predlog zakona pre godinu i po dana, na koje do danas nije stigao nijedan odgovor

4. SOCIJALNO-EKONOMSKI SAVET REPUBLIKE SRBIJE:

- Obezbediti svrsishodno funkcionisanje Socijalno-ekonomskog saveta Republike Srbije, što znaci da svi (bez izuzetka) predlozi zakona, zakonskih izmena i državnog budžeta moraju da budu raspravljeni na sednicama SES-a pre nego što udu u skupštinsku proceduru

5. KOLEKTIVNO PREGOVARANJE: 

- Obezbediti u praksi efikasne mehanizme zakljucivanja granskih, sektorskih i teritorijalnih kolektivnih ugovora

6. POBOLJŠATI POLOŽAJ RADNIKA U SRBIJI: 

- Zaustaviti trend konstatnog pogoršanja položaja radnika, pod izgovorom opšte recesije

7. ZA DOSTOJANSTVENU STAROST: 

- Obezbediti dostojanstvenu starost u Srbiji, podici kupovnu moc i standard penzionera

8. DEMONOPOLIZACIJA TRŽIŠTA: 

- Obracunati se sa monopolizacijom tržišta u Srbiji 

- Stvoriti politicki i pravni ambijent za podsticanje investicija ozbiljnih stranih kompanija

9. ZAUSTAVITI PLJACKU NACIONALNIH DOBARA: 

- Uvesti moratorijum na proces privatizacije državnih preduzeca i rudnika – do usvajanja jedinstvene strategije koja bi bila doneta na osnovu opšteg društvenog konsenzusa

10. POLOŽAJ ZAPOSLENIH U PREDUZECIMA U RESTRUKTURIRANJU: 

- Otvoriti realnu šansu zaposlenima u 179 preduzeca koja se nalaze u restrukturiranju da, sopstvenim radom, zaraduju svoje plate

11. ZAUSTAVITI UNIŠTAVANJE: prosvete, medija, kulture, umetnosti, zdravstva, komunalnih preduzeca i poljoprivrede

12. BORBA PROTIV NEZAPOSLENOSTI: 

- Kreirati i sprovesti efikasniju politiku zapošljavanja, preispitati ulogu agencija za zapošljavanje

13. PREVESTI SIVU EKONOMIJU U LEGALNE TOKOVE: 

- sprovesti reformu poreskog sistema 

- obezbediti mehanizme za nultu toleranciju i stogo sankcionisanje poslodavaca za krivicno delo izbegavanja isplate zarada i placanja poreza i doprinosa

14. SPRECITI ZLOUPOTREBE: 

- Zloupotrebe prekovremenog rada 

- Onemogucavanje zaposlenima da koriste pravo na godišnji odmor 

- Onemogucavanje ženama da koriste pravo na materinstvo od strane poslodavaca

15. VLADAVINA PRAVA: 

- Obezbediti puno poštovanje Opšte deklaracije OUN i cl.60 Ustava Republike Srbije, posebno u delovima kojima se garantuju pravo na dostojanstven rad, stabilan, održiv i pristojan posao, jednakost na radnom mestu, te prava na zasnivanje i podizanje porodice i kvalitetno obrazovanje

Pouceni onim što smo imali poslednjih 25 godina, zajedno smo zakljucili da, u cilju ostvarivanja ovih zahteva, svih njih, bez izuzetaka, ostajemo spremni da ponovo, kada god zatreba, izademo na ulice Srbije i još glasnije objavimo da je kucnuo cas da se Srbija vrati gradanima. Ako bude trebalo, progovoricemo i novi jezik koji je do sada bio monopol svih „demokratskih“ vlasti – jezik sile. Jezik dijaloga je do sada bio više puta poražen, na štetu ogromne vecine, a u korist sramne manjine, pa da vidimo kako ce se ta manjina snaci u komunikaciji na jeziku koji mi do sada nismo govorili i za koji su mislili da samo njima pripada. Znamo da to ne vodi u demokratiju, ali ovo danas, samo nas ubrzano udaljava od civilizacije i demokratije. Ako je spas u novom obliku sporazumevanja,  i za to smo vrlo  spremni.

 

_____________________________________________________________________________

Polazak ka Terazijama...kampanja "DOSTA!", zavrsetak prvog dela u kome su gradjanima 5 dana deljeni pamfleti sindikata UGS NEZAVISNOST, protiv izmena Zakona o radu.

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

Prijatelji stari gde ste...

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

??????? ?? ???? ???????????

DOSTA!

  1. Neodgovornog politickog rukovodenja komunalnim preduzecima, politickog zapošljavanja i raznoraznih mocnika iznad gradana i države;
  2. Nepoštovanja i neprimene zakona i svesnog urušavanja komunalnih preduzeca;
  3. Nekontrolisanog uzimanja kredita zarad finansiranja politickih promašaja i zadovoljavanja licnih interesa partijskih funkcionera i lokalnih tajkuna;
  4. Nepostojanja odgovornosti za loše vodenje, uništavanje imovine i opreme preduzeca i lošeg kvaliteta pružanja komunalnih usluga gradanima;
  5. Netransparentnosti u poveravanju komunalnih delatnosti privatnicima i politicki podobnim licima;
  6. Nepostojanja socijalnog dijaloga i jasno definisanog ministarstva nadležnog za komunalne delatnosti;
  7. Neisplacivanja zarada komunalnim radnicima, neoverenih zdravstvenih knjižica, izmišljenih radnih mesta i koeficijenata za politicki podobne kadrove;
  8. Loših uslova rada i neadekvatne zaštite komunalnih radnika.

ZAHTEVAMO!

  1. Uvodenje evropskih standrada u funkcionisanju i finansiranju komunalnih preduzeca;
  2. Iznalaženje alternativa nekontrolisanom poveravanju komunalnih delatnosti privatnicima;
  3. Odgovorno i strucno rukovodenje  komunalanim preduzecima i zapošljavanje mladih i obrazovanih ljudi;
  4. Racionalno, plansko i tehnološko podizanje opremljenosti komunalnih preduzeca i kvaliteta njihovih usluga;
  5. Odgovornost za štetne postupke i odluke koje imaju dugogodišnje posledice po komunalne usluge za gradane i zaposlene;
  6. Javnost u primeni Zakona o javno-privatnom partnerstvu i potpunu primenu  svih zakona koji uticu na  kvalitet i cene komunalnih usluga i statusa zaposlenih;
  7. Uspostavljanje  socijalnog dijaloga na svim nivoima, ostvarivanje prava zaposlenih u komunalnim preduzecima u skladu sa zakonom;
  8. Poštovanje  prava gradana na kvalitetan život i komunalne usluge i prava zaposlenih da od svog rada dostojanstveno žive.

Ovo je borba za buduce generacije i naše sutra, borba za našu decu,
zdravu pijacu vodu, ekološke deponije, ciste i svetle gradove, udoban i brz  prevoz...
SINDIKAT JE SAMOZVIŽDALJKA – ZVONO ZA UZBUNU
MI SMO SE POKRENULI, PRIKLJUCITE SE DA ZAJEDNO TRCIMO ZA BUDUCNOST

 
Granski sindikat javnih saobracajnih i komunalnih delatnosti NEZAVISNOST

 

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

>

 

ŠTRAJK U JKP „STAN“ NOVI SAD
ŠTRAJK TRAJE A NIKO NE REAGUJE

 

Štraj u JKP „Stan“ Novi Sad traje od 01.07.2013.godine.
Štrajk su organizovali reprezentativni sindikati Sindikat „Nezavisnost“ i Samostalni sindikat zaposlenih u komunalno stambenim delatnostima, jer 370 zaposlenih nije primilo zaradu za maj, nisu isplaceni putni troškovi, ne dobijaju regres a kolektivni ugovor koji je na snazi poslodavac ne primenjuje.
Neprihvatljivo je i nelogicno da iako je štrajk organizovan u skladu sa Zakonom niko iz lokalne samouprave ne reaguje niti poslodavac pokazuje iole bolje za Socijalnim dijalogom i krene u rešavanje dugogodišnjih nagomilanih problema ciju cenu placaju zaposleni u JKP „Stan“ Novi Sad.
Pozicija moci i podizanje atmosvere praha je svakodnevna pojava iako je štrajk u toku u prilog tome govori da se clanovima štrajkackog odbora i zaposlenima koji su u štrajku urucuju upozerenja pred otkaz o radu pa cak i legitimnim sindikalnim predstavnicima dok se na same zaposlene i štrajkace vrši usmeni pritisak pojedinacno da napuštaju štrajk, kako bi sacuvali radna mesta.
Cinjenica je da je ovo preduzece u finansijskim problemima ali je cinjenica da ne postoji nimalo dobre volje od strane rukovodstva da se zapocne Socijalni dijalog sa ciljem rešavanje problema i traženih zahteva štrajkackog odbora iako Zakon o štrajku obavezuje na to.
Nejasno je i neshvatljivo da Grad Novi Sad koji je osnivac ovog preduzeca nije oglasio na više upucenih dopisa od strane zaposlenih niti sada dok je štrajk u toku.
Nužno i hitno je potrebno da predstavnici zaposlenih osnivaca i rukovodstvo inadu nacina i pokažu minimum dobre volje za stvaranje atmosvere medusobnog uvažavanja i konkretnog pokretanja Socijalnog dijaloga na dobrobit svih, zaposlenih poslovodstva, osnivaca i samih gradana Novog Sada jer zaposleni u JKP „Stan“ obavljaju delatnosti od opšteg interesa.

__________________________________________________________________________________________________


ŠTRAJK U JP „BELI IZVOR“ VRNJACKA BANJA

Sindikat „Nezavisnost“ i Samostalni sindikat JP „Beli izvor“ iz Vrnjacke Banje su 08.07.2013.godine stupili u štrajk u skladu sa Zakonom o štrajku i formirali štrajkacki odbor.
Zahtevi štrajkackog odbora su:

  1. Da se svim zaposlenima overe zdravstvene knjižice jer je rok istekao 30.06.2013.godine tako da zaposleni i njihove porodice nisu mogle da ostvare pravo na zdravstveno osiguranje.
  2. Da se doprinosi za PiO što hitnije izmire jer radni staž zaposlenima nije povezan.
  3. Da se isplati odmah drugi deo zarade za maj 2013.godine
  4. Da se unutrašnja akta i Pravilnik unutrašnje organizacije i sistematizacije javno istaknu u preduzecu, ako je doneta aprila 2013.godine i da se svim ugovori o radu zaposlenih usklade sa tim aktom
  5. Da se odmah zaustavi primanje radnika po bilo kom osnovu jer je u zadnjem periodu primljeno veliki broj

Prvog dana štrajka 08.07.2013.godine direktor preduzeca je odgovorio na zahteve i predsednik opštine Vrnjacka Banja je usmeno dao obecanje da ce se svi navedeni zahtevi rešiti.
Jedan deo problema na nivou preduzeca ce se rešiti ali sistemsko rešenje za probleme overe zdravstene knjižice zaposlenih i uplate za PiO ce zahtevati a i neophodno je da se i sama lokalna samouprava aktivno i direktno ukljuci u rešavanje istih.
Ocekuje se da ce po obecanju predstavnika lokalne samouprave ova dva problema rešiti u roku od 15 dana.

__________________________________________________________________________________________________

 

ANTIKRIZNE MERE VLADE RS -KOMENTAR I PREDLOZI AKTIVNOSTI–

NACELNI STAVOVI:

Period usaglašavnanja i donošenja Antikriznih mera još je jednom potvrdio da u Srbiji ne funkcioniše socijalni dijalog. O ovim ''merama'' koalicioni partneri, odnosno politicke partije na vlasti, usaglašavali su stavove pune tri nedelje i, nakon toga, u javnost izašli sa gotovim, finalnim merama (bez prefiksa ''radna verzija'', ''nacrt'' ili ''predlog''), a da, pre toga, nisu izvršene konsultacije (po Zakonu obavezne) sa relevantnim socijalnim partnerima i bez rasprave na Socijalno-ekonomskom savetu Republike. 

Umesto rasprave sa, po Zakonu utvrdenim socijalnim partnerima, i u okviru zakonom utvrdenih institucija socijalnog dijaloga, bukvalno, od danas za sutra (21.juna za 22.juni – subota) na razgovor o antikriznim merama pozvani su i predstavnici nekih, po kriterijumima sazivaca, ''relevantnih'' sindikata, medu kojima su i oni koji ne zadovoljavaju ni jedan kriterijum reprezentativnosti (broj, kompetentnost i adekvatna infrastruktura, nezavisnost od države i poslodavca, samostalno finansiranje) pa su ''reprezentativnost'' dobili na poklon od ''nezavisne komisije'', umesto od Zakonom utvrdenog Odbora za reprezentativnost. Od takvog razgovora o merama donetim bez prethdnih konsultacija, sa sasvim nekompetentnim i nerelevantnim sagovornicima, ne može se mnogo ocekivati.

KONKRETNE PRIMEDBE:

Pristup predlagaca ovih mera trenutnim problemima u funkcionisanju pravnog i ekonomskog sistema, a posebno funkcionisanju države i njenih institucija u implementaciji  usvojenih strategija i politika razvoja, kao i konkretnih mera za njihovu realizaciju (akcioni planovi, zakonska rešenja... i dr) je krajnje neodgovoran. 

Predložene antikrizne mere su u javnosti predstavljene kao nešto sasvim novo,  kao da aktuelna vlast do sada nije u svojim rukama imala ni jednu alatku za sprovodenje dogovorene politike, pa ce sada, odjednom, za pola godine, moci da sprovedu ono što decenijama nisu ''mogli'' (bolje reci: nisu ni znali ni hteli).

NELOGICNO JE DA SE MERE ŠTEDNJE SPROVODE GAŠENJEM PREDUZECA U RESTRUKTURIRANJU, UZ IZBEGAVANJE ODGOVORNOSTI ZA NEODGOVORNO PARTIJSKO UPRAVLJANJE NJIMA, KAO I JAVNIM PREDUZECIMA.

ISTO TAKO, PROSTO JE NEPOJMLJIVO DA SE STALNO INSISTIRA NA ŠTEDNJI ONIH KOJI IONAKO NEMAJU DOVOLJNO ZA PRISTOJAN ZIVOT, UZ UVERAVANJE DA SE OD NICEGA MOŽE STVORITI NEŠTO.

Ni jedna iole ozbiljma reforma ne može se bazirati iskljucivo na smanjenju rashoda, vec, pre svega,  na povecanju prihoda, odnosno stvaranju adekvatnih preduslova, povoljnog pravnog, ekonomskog i administrativnog okruženja za veca ulaganja, povecanje konkurentne proizvodnje. Time bi se stvorio BDP iz koga bi se mogla stimulisati rentabilna i izvozno orijentisana proizvodnja, ali i podmiriti svi realni javni rashodi, bez ozbiljnijeg ataka na, ionako nizak nivo usluga koje pruža javni sektor – posebno zdravstvo, obrazovanje, kao i na prava po osnovu PIO, i nizak standard zaposlenih u ovim delatnostima, kao i korisnika prava po osnovu PIO.  Mere nece imati efekta ukoliko privreda ne oživi, zapošljavanje se ne poveca, a cene i inflacija se ne obuzdaju, ekonomskim, tržišnim, a ne administrativnim merama.

U prepoznatljivom maniru nepoštovanja socijalnih partnera i principa socijalnog dijaloga, predlagaci antikriznih mera, te su mere bazirali na izmenama i dopunama zakona (konkretno Zakona o radu) koje još nisu ni formulisane i o kojima još nije ni pocela zvanicna javna rasprava. To, prakticno, znaci da ih ne zanima šta socijalni partneri misle o izmenama i dopunama Zakona o radu, odnosno da njihove stavove i prdloge, ma koliko argumentovani bili, nece ozbiljno ni razmatrati, a kamo li prihvatiti.

Strukturne reforme za unapredivanje poslovnog okruženja, kroz izmene Zakona o radu, Vlada ima nameru da provede pre svega na štetu zaposlenih i to:

  • otklanjanjem prepreka za zapošljavanje (uvodenje raznoraznih fleksibilnih oblika zapošljavanja u kojima nema ni nagoveštaja sigurnosti za zaposlene) i otklanjanjem prepreka za otpuštanje zaposlenih (apsolutna samovolja poslodavca, bez mogucnosti sindikata da zaštiti zaposlene), što pod znak pitanja stavlja svrhu sindikalnog organizovanja. Pitanje je: gde su tu nacela ratifikovanih konvencija i preporuka MOR-a (87, 98... i dr.) o pravu i slobodi sindikalnog organizovanja ?
  • promenom obracuna zarada i otpremnina – pretpostavljamo da ce predložiti da u utvrdivanju elemanata zarade ne ucestvuju i sindikati, vec da zaradu, u zavisnosti od dobre volje i raspoloženja, ''odokativno'' utvrduje poslodavac, pri cemu ce mu se ostaviti na volju da li da je uopšte i isplati (jer nema sankcija za one koji ne isplacuju zarade i ne uplacuju doprinose za obavezno (zakonom utvrdeno) socijalno osiguranje. Pitanje je: Gde su tu nacela dostojanstvenog rada i preporuke iz revidirane Evropske socijalne povelje?
  • reformom kolektivnog pregovaranja – ni sada poslodavac nije obavezan da zakljuci kolektivni ugovor, a i tamo gde se zakljuci vrlo se cesto, delimicno ili u potpunosti  ne primenjuje, a sudska zaštita je spora i neefikasna!!! Pitanje je: šta to u sadašnjem sistemu kolektivnog pregovaranja koci ili onemogucava bolji privredni ambijent? I, kakvim izmenama u sistemu kolektivnog pregovaranja ce se to popraviti? Privredni ambijent se, valjda, kreira  osnovnim pravnim i ekonomskim sistemom, a ne kolektivnim pregovaranjem.
  • problem neformalne ekonomije (sivog tržišta), na koji Sindikat NEZAVISNOST ukazuje više od 15 godina, a koju je država ne samo tolerisala, nego svojim cinjenjem ili necinjenjem, odnosno  odlukama i pojedinim rešenjima STIMULISALA, ''brzo'' rešiti: (citiramo) '' sistematskim merama kontrole, sa nultom tolerancijom za nepoštovanje poreskih obaveza po bilo kom osnovu''. Lepo receno, ali kako verovati, ukoliko je ta ista Vlada, u tom istom trenutku, predložila, a Skupština donela, Zakon kojim potraživanja po osnovu neuplacenih poreza ZASTAREVAJU. Pitanje je: Šta ce to zastareti, ukoliko imamo nultu toleranciju za nepoštovanje poreskih obaveza?

ZAKLJUCAK:

Sve ono što je Vlada, odnosno predlagac aktuelnih antikriznih mera sada, kao ekskluzivne i posebno efikasne mere predložila, BILA JE U OBAVEZI I MOGUCNOSTI DA I DO SADA SPROVODI. Na to su je, godinama, upozoravali i UGS NEZAVISNOST, kroz svoje ucešce u radu tripartitnih organa i radnih tela, prilikom razmatranja konkretnih strateških, programskih i zakonskih dokumenata i akata. Na žalost, naši predlozi i sugestije, bez obzira koliko argumentovani bili, nisu ozbiljno razmatrani niti usvajani. Ništa se nije promenilo niti u poziciji Vlade niti u spoljnim faktorima, što bi sada, garantovalo da ce se ove mere sprovesti, da ce imati pozitivne efekte, a da nece pasti iskljucivo na teret zaposlenih.

Jedino što ce, možda, dati konkretne rezultate, jeste ''kresanje'' budžetskih sredstava po pojedinim ministarstvima. Medutim, to i nije nikakva konkretna mera jer TIH SREDSTAVA I NEMA, planirani prihodi nisu ostvareni. Šta je, onda, prakticno, ucinila Vlada, osim što je konstatovala i ''ozakonila'' postojece stanje. Pri tome, UGS NEZAVISNOST, kao ni ostali reprezentativni sindikati, nisu konsultovani ni kada je donošen Budžet ni kad su, cesto, rasipana sredstva iz njega (subvencije i ostala davanja ''mrtvacima'' – radi socijalnog mira ili politicke podrške aktuelnim vlastima, osnivanje bezbrojnih agencija da bi se udomili razni politicki istomišljenici, opraštanje dugovanja finansijski nedisciplinovanim, ali politicki poslušnim, odnosno podobnim privrednim i drugim subjektima, ...i dr.). Zbog toga je krajnje cinicno sada od nas tražiti da ucestvujemo u preraspodeli necega što nismo delili. 

ONO ŠTO SINDIKAT NEZAVISNOST NECE DOZVOLITI JESTE PREBACIVANJE TERETA NA LEĐA ZAPOSLENIH I NA UŠTRB NJIHOVOG, IONAKO, SRAMNO NISKOG STANDARDA, ODNOSNO NECE DOZVOLITI DALJE SMANJENJE PRAVA IZ RADA I PO OSNOVU RADA (realne zarade i druga primanja iz rada, penzije...).

UGS NEZAVISNOST ce, u okviru STRATEGIJE DELOVANJA U 2013. i 2014. godini  (a na taj se period, vecinom, odnose i tzv. antikrizne mere) jasno opredeliti svoje delovanje na ovom planu, a pre svega svoj STAV VEZAN ZA IZMENE ZAKONA O RADU.

OSIM JASNO I NEDVOSMISLENO ISKAZANOG OPREDELJENJA DA NECEMO DOZVOLITI IZMENE ZAKONA KOJE BI ZNACILE SMANJENJE DOSTIGNUTOG NIVOA PRAVA IZ RADA I PO OSNOVU RADA, UGS NEZAVISNOST CE, SVIM RASPOLOŽIVIM SREDSTVIMA SINDIKALNE BORBE, UKLJUCUJUCI I ORGANIZACIJU MASOVNIH PROTESTA, BRANITI PRAVO NA RAD, KAO OSNOVNO LJUDSKO PRAVO, ALI PRAVO NA PRISTOJAN, AKO VEC NE MOZE DOSTOJANSTVEN RAD. PRI TOME, NIKAKO NE PRIHVATAMO DA SE PROBLEM NEZAPOSLENOSTI REŠAVA TAKO DA SE ZAPOSLENIMA KOJI ZA PUNO RADNO VREME DOBIJU MINIMALAC, ILI JOŠ MANJE OD TOGA, POLA TOGA UZME I DA DRUGOME, KAKO BI SE SADAŠNJA STOPA NEZAPOSLENOSTI,  FIKTIVNO, PREPOLOVILA, A, ISTOVREMENO,  STOPA SIROMAŠTVA UDVOSTRUCILA.

Taktika presipanja iz šupljeg u prazno nije ništa novo. To su primanjivale i ranije vladajuce strukture, na koje se svaljuje krivica za sadašnje stanje. NEMOGUCE JE REŠITI PROBLEME ISTIM MERAMA I METODAMA KOJE SU TE PROBLEME UZROKOVALE. TO JE SAMO GAŠENJE POŽARA, ALI NE I OTKLANJANJE ŽARIŠTA, UZROKA NEGATIVNIH PRIVREDNIH KRETANJA. ODLAGANJE STVARNOG, TEMELJNOG REŠAVANJA NAGOMILANIH PROBLEMA, DOVEŠCE, VRLO BRZO, DO NJIHOVE JOŠ VECE ESKALACIJE.UGS NEZAVISNOST CE, KROZ SVOJE NAREDNE AKTIVNOSTI,  NA TO UPOZORITI SVOJE CLANSTVO, ZAPOSLENE I NAJŠIRU JAVNOST. 

 __________________________________________________________________________________________________

 

U organizaciji GS JSKD NEZAVISNOST 26.aprila 2013.godine održan je jednodnevni seminar za povereništva, clanice GS JSKD NEZAVISNOST regiona Niš.
Seminar je održan u regionalnom povereništvu UGS NEZAVISNOST Niš i istom je prisustvovalo 25 ucesnika iz Niša, Aleksinca i Soko Banje.
Tema seminara je bila „položaj i uloga Sindikata u najavljenom procesu restruktuiranja javnih komunalnih preduzeca i primene zakona o javno privatnom partnerstvu“. Svi ucesnici seminara su stavili akcenat da je neophodno da se radno pravni status zaposlenih rešava kroz Kolektivne ugovore jer u Nišu pojedina komunalna preduzeca imaju potpisane Kolektivne ugovore kod poslodavca a pojedina nemaju. Kako bi se prevazišlo postojece stanje i svim zaposlenima u javno komunalnim preduzecima u Nišu obezbedili minimum jednakih prava i standarde hitno je potrebno sve aktivnosti za pocetak pregovora i potpisivanja Posebnog Kolektivnog ugovora za zaposlene u komunalno stambenim delatnostima grada Niša.
Zakon o javno privatnom partnerstvu i njegova primena je novina i u pojedinim delovima nepoznanica, gde su ucesnici seminara bili veoma zainteresovani kako ce se navedeni Zakon primenjivati, kakva ce biti perspektiva zaposlenih i samih preduzeca.
U narednom periodu dogovoreno je da se organizuje okrugli sto na temu „javno privatno partnerstvo“ sa svim relevantim akterima.

 

 

>

 

>

 

OD URANKA DO SUMRAKA

Naoko logican put. Konacno, i život ide tim putem. Jedino kada je rec o ljudskom dostojanstvu, onda valja pobeci od te logike.

Prvi maj nije obican datum, ali, nije ni praznik. To je, pre bi se reklo, istorijski krajputaš na jednoj od kljucnih magistrala razvoja ljudske civilizacije. On je i oznaka emancipacije ogromne mase ljudi što je kasnije imalo višestruke efekte na nacin života, politiku, uredenje privrednih odnosa, pa i na kulturno stvaralaštvo, jer se potrošacka baza kulturnih dobara naglo i enormno proširila. Dakle, istorijski datum koji se piše velikim slovom.

Privredni razvoj naše civilizacije obeležili su razni faktori u razlicitim istorijskim uslovima. Samo jedan faktor se proteže od anticke privrede do danas – eksploatacija, ili bar, namera da se ona održi kao nepromenjivi faktor privrednog razvoja. Prvi maj 1886. godine u Cikagu, je prvi veliki dogadjaj kada su eksploatisani rekli da više nece trpeti tu podelu uloga i kada je ta poruka stigla i bila prihvacena svuda u svetu, kao nijedna do tada.

Bilo bi preterivanje kada bi se reklo da ta poruka nije stigla jedino u Srbiju. U socijalistickoj Srbiji, ali i onoj citavih pola veka pre socijalizma, poruka Prvog maja je imala svoje mesto dostojno dogadaja koji ga je stvorio. U tih pedesetak godina, Prvi maj je bio dan kada se pokazivala spremnost radnika, svesnih svoje klasne pripadnosti, da svim oblicima borbe zauvek prekinu neljudske i nedemokratske odnose rada i kapitala. U socijalizmu, ubedeni da su to i ostvarili, radnici su proglasili taj dan praznikom. 

Od tada stalno praznuju, kao da je vreme stalo. Kao da se nije desila privatizacija koja ih je preko noci vratila u položaj najamne, eksploatisane radne snage. Kao da se nije desila politicka i socijalna tranzicija koja ih je postavila u ulogu pukih posmatraca radanja demokratije, prikovanih za nametnute nacionalne, istinske ili krivotvorene, probleme. Politicka elita, najcešce inicijator ili kreator tih problema, napravila je novi dnevni red za radnicku klasu, dnevni red u kojem se od radnika ocekuje samo da ga aklamativno prihvate i poslušno podmetnu leda za ostvarenje zakljucaka iz takvog dnevnog reda.  

I danas, kada, ruku na srce, postoje znaci budenja novih odnosa u srpskom društvu, snažno naslede interesa politicko-tajkunskih elita i dalje bezdušno vapi za njihovim ocuvanjem. Tako se u povodu sporazuma iz Brisela priziva referendum o njegovom prihvatanju, a stanovnici, da, stanovnici, ne gradani, (jer gradani tako ne razmišljaju), cetiri opštine sa severa Kosova povrh toga, traže peticijom povratak od nekuda nekog Vulina.

Srbiji nece pomoci ni Dacic ni Vucic, sve dok vecina njenih odavno pokleklih gradana ne pronade svoju ulogu u novoj Srbiji i daju svoj doprinos tom procesu. Neko ko je odavno morao i mogao da traži referendum o svojim otetim pravima, neko ko je odavno morao i mogao da potpisuje peticije za povratak svojih radnih mesta, gurnuo je sam sebe u pasivnu poziciju posmatraca izgradnje novog srpskog društva. On, prosecan radnik Srbije, pristao je da bude jeftino korumpiran, pristao je na to i ovog Prvog maja, skrnaveci još jednom taj svetli i sveti datum, masnim urankom i gozbom neprilicnom i  za klasu na vlasti. 

Prvog maja 1886. godine u Cikagu, radnici su takode mogli da odu na uranak. No, znajuci da posle takvih uranaka uvek dolazi duboki sumrak, izabrali su da svojom smrcu ispišu poruku, koju, nažalost, danas u Srbiji nema ko da procita.

 

U Beogradu, dan-dva uoci 

još jednog stracenog Prvog maja    

 

 

 

Vozac JKP „ATP“ Pancevo, clan sindikata „Nezavisnost“ u jutarnjim casovima 28.03.2013.godine teško je povreden na radnom mestu, dok je vozio autobus i trenutno se nalazi na Ortopoedskoj klinici Banjica, gde je operisan zbog izuzetnog teškog preloma kljucne kosti. Do poverede je došlo kada je od putnika tražio da plati kartu, a isti to nije hteo i okoncalo se teškom povredom. U proteklom periodu, prošle godine ucestali su napadi na vozace autobusa, kako u GSP-u Beograd tako i u JKP „ATP“ Pancevo. Povodom ovog dogadaja sindikat „Nezavisnost“ je održao 29.03.2013.godine u prostorijama JKP „ATP“ Pancevo. Konferenciju za štampu koju su podržali i u njoj ucestvovali i drugi predstavnici Sindikata i jasno izneli stav da je hitna i neophodna reakcija svih nadležnih organa kako se ovo ne bih ponovilo. Konferenciji za štampu je prisustvovao veliki broj vozaca i konduktera, koji su želeli da svojim prisustvom daju podršku svom kolegi. Na konferenciji za štampu koju su pratili lokalni mediji naglašeno je da se moraju ukljuciti nadležni organi i da ni u jednom saobracajnom preduzecu, nijedan vozac više na bilo koji nacin ne treba bude ugrožen i ometan dok je za volanom. Vozaci autobusa na svojim radnim mestima ostvaruju egzistenciju za sebe i svoje porodice. Sindikat „Nezavisnost“ ce preduzeti sve potrebne aktivnosti kako bi se zaštita i bezbednost zdravlja na radu podigla na adekvatan nivo i pružice svaku vrstu pomoci svom clanu i kolegi.  

>

 

>

 

>

 

U petak, 15.03.2013.godine u Kruševcu u saradnji sa poverenikom GS IER Dragišom Milojevicem održana je koordinacija povereništava sa regiona Kruševca. Koordinaciji su prisustvovali glavni poverenici sledecih povereništava: JKP „Vodovod“ , JKP „Toplana“ , JKP „Kruševac“ , JP „Poslovni centar“  i JKP „Varvarin“ iz Varvarina. Ujedno je održana i konferencija za štampu, koji su ispratili svi mediji grada Kruševca, na kojoj je prezentovano da ce u narednom periodu sva povereništva, clanice GS JSKD, gore navedene, inicirati postupak za izradu, pregovranja i potpisivanje Posebnog kolektivnog ugovora za zaposlene u komunalnom sistemu grada Kruševca. Takode su izneti problemi sa kojima se ova povereništva susrecu u primeni postojecih Kolektivnih ugovora kod poslodavca. Navedeno je da je izuzetno važno da predstavnik UGS NEZAVISNOST aktivno ucestvuje u radu SES-a grada Kruševca. Broj clanova UGS NEZAVISNOST i GS JSKD NEZAVISNOST u poslednjih par meseci je povecan, u prilog tome govori podatak da je formirano povereništvo u JP „Poslovni centar“. Sva navedena povereništva koja su kao osnovni oblik organizovanja i delovanja, a koja su clanice GS JSKD NEZAVISNOST su reprezentativna u svojim preduzecima, što je osnovi preduslov za efikasno sindikalno delovanje.

>

 

>

 

>

 

Redovna Izborna skupština Sindikata "Nezavisnost" "Severtrans" Sombor.

Za glavnog poverenika izabran je Đorde Mojzeš.

09.02.2013.godine u Somboru

 

>

 

>

 

Osnivacka skupština Sindikata "Nezavisnost" JKP "Cistoca" Smederevo.

Za glavnog poverenika izabran je Ivic Bojan.

04.02.2013.godine u Smederevu

 

>

 

>

Osnivacka skupština JKP "Gradski vodovod" Prokuplje

24.01.2013.godine u Prokuplju

>

 

>

 

>

 

>

 

 

Zaposleni u JKP Komunalac Cacak odustali su od generalnog štrajka, nakon što im je lokalna samouprava ispunila sve zahteve. Prema recima predsednika Štrajkackog odbora Pavla Pavlovica postignut je dogovor oko isplate zaostalih licnih dohodaka, kupovini novih kamiona, zaštitnih sredstava ali i utvrdivanje odgovornosti direktora preduzeca Miloja Vojinovica.

 

>

 

- Sindikat Nezavnisnost i Samostalni sindikat doneli su odluku da prekinu obustavu rada jer su predstavnici osnivaca, odnosno Skupštine grada, prihvatili sve naše zahteve. Osnivaci su obecali da ce biti isplacena zaostala primanja, da ce biti kupljena dva nova vozila za iznošenje smeca, kupice se dodatna zaštitna sredstva za radnike ali i da ce se utvrditi odgovornost direktora Miloja Vojinovica za teško stanje u firmi, rekli su predstavnici sindikata i još jednom ponovili da štajk nema politicku pozadinu, vec da je rec o borbi za osnovna prava. Zamenik gradonacelnika Radenko Lukovic, rekao je da je danas potpisan nalog za isplatu oktobarskih zarada i da ce se redovnost isplate licnih dohodaka uspostaviti do kraja i pocetkom sledece godine. - Ponovicu da je do problema u JKP Komunalac došlo iz više razloga. Prvo, došlo je do nesrazmernog zapošljavanja jer je broj zaposlenih sa nekadašnjih 212 skocio na 286. Cak 120 ljudi u firmi radi na poslovima koji nisu u osnovnoj delatnosti preduzeca. Problem je i niska cena usluga, koje su niže za 20 odsto od realnih cena. Takode bih izvdojio i neracionalne troškove i velike dugove gradanja i privrede, koja iznose oko 180 miliona dinara. Pocinjemo da rešavamo probleme, i danas je zapoceta isplata oktobarskih zarada, a lokalna samouprava ce pored toga obezbediti još osam miliona dinara bespovratnih subvencija, na ime troškova poslovanja. Nabavice se i dva nova vozila za iznošenje smeca, ali kako se radi o velikoj investiciji ostaje da se vidi kako ce se to realizovati, rekao je Lukovic i dodao da ce se o odgovornosti direktora Miloja Vojinovica govoriti u narednom periodu. Konferenciji za novinare nije prisustvovao direktor JKP Komunalac Miloje Vojinovic.,

 

OBAVEŠTENJE

Poštovani clanovi,

Obaveštavamo vas da je došlo do promene brojeva fiksnih telefona GS JSKD NEZAVISNOST.
Novi brojevi GS JSKD NEZAVISNOST su:

  • 011/ 630 32 57
  • 011/ 630 32 58
  • 011/ 334 97 57 - fax

 

 

????? ???????????? ??????

 

????? ???????????? ?????? ???.2

 

Zaposleni u Javnom komunalnom preduzecu Komunalac u Cacku održali su danas jednosatni štrajk upozorenja, zahtevajuci isplatu jedne zaostale plate, povecanje najnižih zarada i bolje uslove za rad.

Predsednik Štrajkackog odbora Pavle Pavlovic rekao je na konferenciji za novinare da radnici štrajkuju zbog niskih i neredovnih zarada, preduzece im trenutno duguje celu oktobarsku platu, i da traže poštovanje kolektivnog ugovora i dalje redovno isplacivanje plata. On je dodao da radnici štrajkuju i zbog loših uslova rada, kao što su loša licna zaštitna sredstva i stari vozni park.

Pavlovic je istakao da ce se jednocasovni štrajk upozorenja održavati svakoga dana i da ce, ukoliko rukovodstvo "Komunalca" ne ispuni njihove zahteve, 29. novembra stupiti u potpunu obustavu rada. On je dodao da je oko 70 odsto radnika danas ucestvovalo u štrajku, tako što su jedan sat obustavili rad i bili okupljeni u krugu preduzeca, a štrajk su podržala oba sindikata "Komunalca" - Nezavisni i Samostalni.

- Na inicijativu radnika sa najnižim primanjima mi smo danas zapoceli sa jednodnevnim štrajkom upozorenja. Na ovu meru smo bili prinudeni, ne samo zbog niskih i neredovnih primanja, vec i zbog loših uslova rada, pre svega mislimo na licna zaštitna sredstva i loš vozni park. Ne tražimo krivca zbog lošeg stanja u kome se preduzece nalazi, vec samo tražimo pristojnu i redovnu zaradu za poslove koje obavljamo u svim vremenskim uslovima, i to u starim odelima, šupljim cipelama i pocepanim kamionima. Vecina zaposlenih, oko 95 odsto, ima kredite, na koje im se racunaju zatezne kamate kada kasne zarade. Od marta meseca smo se u više navrata sastajali sa direktorom preduzeca i pokušavali da izademo iz ove situacije, obracali smo se osnivacu ali to je sve bilo nedovoljno. Imali smo dovoljno razumevanja jer smo svesni da nismo jedini koji se nalaze u ovim problemima, ali u našem gradu postoje i druga javna preduzeca koja redovno primaju svoje zarade. Osim kašnjenja zarada dodatno nas je zabrinulo novo zaduženje preduzeca za 12 miliona dinara, a ta sredstva su utrošena za isplatu septembarske plate. Zbog toga smo zabrinuti za dalju sudbinu preduzeca, rekao je Pavlovic.

Prema podacima Štrajkackog odbora "Komunalac" ima 284 radnika. Plata radnika koji iznosi smece je 22.000 dinara, a proseCna plata je oko 28.000 dinara.

Direktor "Komunalca" Miloje Vojinovic rekao je novinarima da je to preduzece u teškoj finansijskoj situaciji jer je cena komunalnih usluga mala i jedna od najnižih u okruženju, kao i da od osnivaca preduzeca, Grada Cacka, traži povecanje cene za 23 odsto. Vojinovic je dodao da su u toku razgovori rukovodstva "Komunalca" sa predstavnicima sindikata i lokalnih vlasti i da ocekuje da ce se problem rešiti kako se štrajk upozorenja ne bi pretvorio u potpunu obustavu rada.
- Ovo je problem koji je nagomilan mnogo ranije, a razlog je disparitet cena. Cacak je grad koji im anajniže cene od svih gradova u Srbiji. Taj disparitet se vuce vec duži niz godina i sada smo vec došli do jednog nivoa gde je ugrožena likvidnost. Zarade kasne oko 20 dana. Celnici grada imaju volje i želje da pomognu. Obavili smo razgovore poslovodstvo i ljudi iz grada i nadam se da cemo sa ljudima iz sindikata naci zajednicki jezik da ovaj štrajk upozorenja ne prede u neki veci proces obustave rada.  Cena iznošenja smeca u Cacku je 2,76 dinara po kvadratu, dok je prosek Srbije 4,16 dinara. Opštine u okruženju koje odlažu smece na deponiju Duboko imaju daleko vece cene, pa tako gradani Požege placaju cenu od 6,48 dinara, Kosjerica 5,40 pa samim tim vidite da je ova naša cena stvarno simbolicna, rekao je Vojinovic i dodao da ce sa svim rukovodiocima  uraditi racionalizaciju svih poslova u firmi, dodavši da je JKP Komunalac najmanje zaduženo komunalno preduzece u Srbiji. Pored niskih cena usluga, veliki problem preduzeca su dugovi potrošaca, odnosno privrede i gradjana, za iznošenje smeca koji su dostigli 179 miliona dinara, od cega gradjani duguju oko 100 miliona dinara. Osvrcuci se na prozivke da je bilo stranackog zapošljavanja u firmi direktor Komunalca je rekao da je moguce dobiti spisak svih novoprimljenih radnika gde se jasno vidi da se radi o ljudima koji pripadaju skoro svim politickim strankama. Takode je odbacio mogucnost da iza štrajka stoje politicki motivi, jer je navodno izgubio podršku u Novoj Srbiji.

Pregovori sidnikata i poslovodstva preduzeca vodeni su u subotu i ovoga jutra ali još uvek nije došlo do konacnog dogovora. Kako smo saznali pregovori ce bit nastavljeni sutra.

 -Ja kao direktor nikada nikoga nisam pitao da li je clan i koje stranke. To možete proveriti prostim uvidom u spisak primljenih radnika.  Primljani su radnici koji pripadaju skoro svim politickim opcijama koje postoje u ovom gradu. Što se tice prica da je štrajk politicki ja u to ne verujem. Prosto radnici su u kreditima kao i vecina nas. Kada im kasni plata banke pocinju da opominju, placaju se odredene kamate. Zbog problema sa održavanjem mašina, smenjen je tehnicki direktor Radovan Lukovic, smenjen je upravnik Bogoljub Radosavljevic, drugi upravnik Stevic, smenjen je šef Dobrilo Jojic. Svi su oni iz razlicitih politickih opcija, pocev od tehnickog direktora. Razlozi za smenu su tehnicke prirode jer smo u jednom periodu imali situaciju da nam veliki broj vozila stoji. Smatrao sam da je tehnicki sektor odgovoran i zato sam ih sve smenio, izricit je bio Vojinovic.

>

 

>

 

>

 

>

 

 

Zaposleni u privrednom društvu JKP „Komunalac“ Cacak vec duži period su nezadovoljni svojim socijalnim položajem i dinamikom isplata zarada. Kako su zarade sa 280 zaposlenih medu najnižima u Srbiji, zaposleni a narocito oni sa najnižim primanjima (izvršioci i nosioci delatnosti koje ovo komunalno preduzece obavlja) odlucili su se da zatraže svoja prava jer socijalni dijalogu zadnjih godinu dana ne funkcioniše i ne daje rezultate.
Sindikat NEZAVISNOST u JKP „Komunalac“ Cacak koji ima 189 clanova je zagovornik postupanja i sindikalnog delovanja u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima u društvu. Stoga je Odbor poverenika na sednici održanoj 5.11.2012.godine doneo odluku u stupanju u štrajk upozorenja od 19.11.2012.godine. Štrajk upozorenja ce se odvijati svaki dan u navedenom preduzecu u periodu od 10-11 casova. Svi pokušaji predstavnika Sindikata NEZAVISNOST da se socijalnim dijalogom i ukljucivanjem Sindikata u rešavanje socijalnih problema zaposlenih i ekonomske pozicije preduzeca nisu urodili plodom. Zbog toga su u saradnji sa kolegama iz Samostalnog sindikata podržali i ušli u štrajk takode sa indenticnim zahtevima, a to su:

  1. Isplata zaostalih zarada
  2. Redovnost isplate narednih zarada – utvrdena dinamika
  3. Poboljšanje uslova za rad – sredstva za rad
  4. Povecanje zarada zaposlenima sa najnižim primanjima (iznosaci smeca,peraca,cistaca...)
  5. Obezbedivanje zaštitnih sredstava
  6. Domacinsko ponošanja u preduzecu – racionalizacija troškova

Verujemo da su se u ovim problemima prepoznali mnogi naši clanovi i zaposleni u komunalnom sistemu Srbije pa ocekujemo da se Sindikatu NEZAVISNOST i svim zaposlenima JKP „Komunalac“ Cacak upute pisma (e-mail , fax) podrške i solidarnosti, jer se mnoga preduzeca i zaposleni u njima mogu naci u ovakvoj pa i goroj situaciji te stoga potrebno pokazati solidarnost zajedništvo kao i primenu osnovnih sindikalnih nacela.
Podršku možete uputiti na:
pavlejovana.pavlovic@hotmail.com
fax: 032/ 537 40 55; 032/557 82 02

Predstavnici Gransko sindikata JSKD NEZAVISNOST su podržali izrazili solidarnost sa kolegama i sindikalnim prijateljima iz RTS-a i ucestvovali u štrajku upozorenja koji je održan 14.11.2012.godine u periodu od 12-13h na kome su izneti zahtevi naših kolega zaposlenih u javnom servisu, isplata zaostalih zarada i svih prava koji proisticu u vezi sa radom i na radu a takode i potpisivanje Kolektivnog ugovora.
U svim daljim aktivnostima koje naše kolege iz sindikata NEZAVISNOST RTS-u budu preduzimali GS JSKD NEZAVISNOST ce se solidarisati i aktivno ucestvovati.

>

 

>

 

>

 

>

 

???????? ????????

 

?? ???? ??????????? ??????? ?? ?? ? ?????? ??? ??????? ??????? ????? ?. ?????? ??????? ??????? ???????? ???? ?? ????????? ?????? ?? ???????? 6.???????? 2012??????. ?? ?????????????? ???????????? ????????? ? ???????????? ?? ???? ??????????? ??????? ??????? ? ???????????? ????????? ?????????? ? ?????????-????????? ?????????? ?????? ??????? ????????. ???????????? ????????? ?? ??????? ?? ?? ???? 3 ? 4 ?????? ? ?????????? ??????????? ?????? ? ?????? ???????.
?? ???? ??????????? ??? ??????? ?? ?? ??????? ??? ?????????? ???????? ????????, ??????? ?? ?? ????? ?. ?????? ?????????? ?????????? ???????. ??????? ?? ?? ?? ? ???? ????????? ???? ?????????? ???????? ?????? ???????? ????????-???????? ?????.
????? ????? ???????? ????????? ????????? ????? ????? ???????????? ?? ?? ???? ?????.

 

 

??????? ???????? ????? ?.?????? ? ???? ??????? ?????? ? ?????????? ?????????? ?????? ? ?????? ???????

???????? ?? ??????? ?? ???? ??????????? ? ????????? ?????????? ? ?????????-????????? ?????????? ?????? ?? ?? ????? ? ?????????? ?????????? ?????? ? ?????? ??????? ?? ??????? ?? ????????? ???? ????? ??????? ?????? ? ?????? ?????????? ???????????, ???????????? ????????? ? ???????? ?. ??????, ??????? ?? ??????? ???????? ????? ?. ?????? ?? ????????.
?????? ???????? ?? ????? ??????.

????????1

????????2

 

?????? ???????? ?????? ???????????? ? ?????????? ?????????? ??????????? ??????????? ?? ??????? PSI (??????? ?????????? ????????? ?????? ?????? ) ? ??????? EPSU (???????? ?????????? ????????? ?????? ??????) ? ??????????? ?? ?? ? ???????? ?????? ? ?????????? ??????????? ?????? ? ?????? ??????? ??? ? ?? ?? ?? ???? ????? ????? ??? ??????????? ?????????? ????????. ?????? ?? ?? ?????????? ? ???? ???????????? ? ???????? ???? ????????? ? ?????????? ???? ?? ???????? ????? ?? ?? ?????????? ?? ????????? ? ?????????? ??????? ???, ?? ????????? ? ???????????. ????? ????? ?????? ?????? ?? PSI ? EPSU ????????? ?? ??? ????? ??????? ???? ?? ?????? ????? ???? ??????.

 

????? ???????

 

?????? ?? ??????

 

??????? ?? ?????????? ?? ??????

 

?????, 6.???????? 2012.?????? ? 11,55. ?????? ?????? ????? ????????? ?????? ?????? ?? ??????? ???????????? ????????? ?? ???? ??????????? ? ????????? ?????????? ? ????????? ????????? ?????????? ??????, ?? ???? ?? ????? ????????? ?????? ?? ?? ????????? ? ?????? ?????????? ??????????? ?????? ?????? ?? ??????? „?????? ? ?????????? ??????????? ?????? ? ?????? ???????“. ?? ???????? ?? ???? ??? ???????? ???? (???? ?? ????????? ? ??????????).


??????????? ?? ??????? ?????? ????? ????????? ?????? ?? ????????? ? ?????????? ??????? ???? ????????? ?? ?? ?? ?????? ???? ??????, ???? ?? ??? ?????????? ??????? ????? ?? 2006.?????? ??? ?? ?? ?????? ???? ?????????? ? ?????????? ??????????? ???? ?? ????? ???????????? ??????? ?? ?? ?????? ?? ????????? ??????.

????? ???????? ???? ?? ?????? 30-?? ?????? ?????????? ?? ???? ???????????, ????? ?????, ? ?????????? ????????? ?????????? ? ????????? ????????? ???????????? ??????, ????? ?????? ??????? ?? ???????? ?? ?????????? ???????? ????????? ? ????????, ?????????? ??????? ?? ???? ?? ???? ??????? ?? ?? ?? ??????? ?????, ???? ????? ?? ?? ????? ? ????????, 8.???????? 2012.?????? ?????????? ?????? ??? ???????? ?????????? ????????.

 

>

 

>

 

>

 

>

 

Dopis Ministarstvu finansija

 

>

 

Saopstenje za medije

 

>

 

>

 

>

 

 

?????? ?????????? ?????????????? ?? ?????? ? ?????????

 

??? ??????????? ?? ???? 26.10.2012.?????? ?????? ???????? ???? ????????? ?????? ??????????? ?? ????? ?????????? ?????? ? ?????????? ?????????? ?????? ? ?????? ???????.

 

?? ???? ??????????? ? ?????????? ???????? ?????????? ? ????????? - ????????? ???????????? ?? ? ???????? (??? ?????? ??????) ? ???? ????? ????????? ? ??????, 24.10.2012.?????? ? 11.55 ??????, ???????? ????? ????????? ??????, ???????? ???????????? ? ????????? ???????????? ?????????? ? ????????? ? ??????????? ??????? "????? ? ?????????? ?????????? ?????? ? ?????? ???????" ??????? ? ?????? ?????????? ???????????, ????? ?? ??????? ??????? ????????? ? ????????? ??????? ?????????? ? ?????????? ??????? ???? ?? ?????? ??? ??? ??????????? ?? 2006.??????.

?????????? ????? ????????? ?????? ????? ????? ?? ??????? ??????? ????????? ?? ????????? ?????? ?????????? ????????? ?? ??????? ????????? ?????? ????? ???? ??????? ????????: "????? ?????? ???????? ??????? ????????? ??????? ?????? ? ?????????? ??????????? ?????? ? ?????? ??????? ? ? ????????? ???? ?? ??????? ?????? ????? ?? ?? ????????? ??????? ?? ?????? ?????????. ??? ??? ?? ?? ?? ??????? ??????? ? ????? ?? ???? ???? ???????? ???, ????? ?? ????????? ???? ??????? ????? ? ??????? ???? ???? ????????".

???????????? ??????? ?? ????, ??????? ?? ?????? ??? ????? ????????? ?????? ????? ?? ??????, ???? ????????? ?? ???????????? ???????? ???? ? ????????, ?? ??? ????????? ?????????? ? ??????? ???? ???????.

??????????? ?? ?? ???? ??????????? ?????? ?????????? ???????????? ???????? ?????? ? ?????? ???????, ??? ??????? ?????? ???? ??????? ?????? ????????? ???? ?? ? ????? ????????? ?? ?????, ?????? ???? ???????????.

???????, 26.??????? 2012.

 

 

 

>

>

>

 

 

 

 

>

>

>

 

 

 

??????? ?????.

?????????? ?????? ??????????? ?? 19.10.2012.

 

 

Uputstvo o primeni zakona o utvrdjivanju maksimalne zarade u javnom sektoru

Zakon o zaradama

Zahtev1

Granski Sindikat JSKD "Nezavisnost"